piątek, 5 września 2014

Niesamowity pomysł ambitnego fana! [wywiad]


Wiktora poznałem w rosyjskiej internetowej społeczności miłośników FiF. Gdy dowiedziałem się, że ten niemiecki fan z rosyjskim pochodzeniem zamierza samemu tworzyć odcinki serialu po jego zakończeniu, stwierdziłem, że tę historię powinni poznać i inni, aby przekonać się, jakie świetne i odważne pomysły są w stanie przyjść do głowy fanom, chcącym ratować swój ulubiony show. Wiktor zgodził się odpowiedzieć na kilka moich pytań i opowiedzieć polskim fanom „Fineasza i Ferba” o swoich planach na stworzenie samemu 5-go sezonu tego wspaniałego serialu! Ma zaledwie 16 lat, lecz już udało mu się wywrzeć na mnie ogromne wrażenie. Myślicie, że jego plany to czyste szaleństwo? Przyznaję, z początku i ja tak myślałem, ale teraz jestem po prostu zdumiony jego zapałem i mam nadzieję, że dostanie swoją realną szansę na sukces, którym było by wykupienie praw do tworzenia i kontynuacji serialu, który planuje się najprawdopodobniej zakończyć po czterech sezonach!

Piotr: Cześć, Wiktor. Na początek powiedz mi, od kiedy jesteś fanem serialu i jak trafiłeś do rosyjskiej społeczności fanów FiF?

Wiktor: Witaj Piotr, fanem stałem się gdzieś w 2011. roku, przełączałem kanały i natknąłem się na Disney, a tam leciał pierwszy odcinek, jak później się dowiedziałem – „Kolejka”. Zainteresowało mnie to, obejrzałem do końca i spodobał mi się ten serial, a później powoli się wciągnąłem. Tak zostałem sanem FiF.

Do Rosji trafiłem około 8 lat temu. Przenieśliśmy się z Düsseldorfu w poszukiwaniu zarobku i wkrótce zdecydowaliśmy pozostać w Rosji. Przeglądając „Vkontakte” (rosyjski odpowiednik Facebooka – przyp. red.), natknąłem się na grupę FiF, wydała mi się ona interesująca, i tak się w niej znalazłem.

P: Sądząc po Twoim pomyśle – jesteś jednym z tych, kto nie chce zakończenia serialu na 4. sezonie. Ale kiedy, i skąd pojawił się pomysł samemu kontynuować tworzenie „Fineasza i Ferba”? Myślisz, że to w ogóle realne?

W: Pomysł na kontynuowanie FiF pojawił się po tym, jak w grupie fanów dowiedziałem się, że 4. sezon jest ostatnim, i zobaczywszy reakcję fanów postanowiłem spróbować kontynuować FiF. Oczywiście, że to możliwe, jeśli się przyłożyć, a nie siedzieć w miejscu i nic nie robić.

P: Do tego są potrzebne ogromne pieniądze. Jak zamierzasz je zdobyć?

W: Pieniądze faktycznie potrzebne są ogromne, ale można to zrobić, jeśli znajdę sponsora.

P: I co dalej? Przecież problem nie tylko w pieniądzach – potrzebna jest cała ekipa twórców – rysownicy, animatorzy, storyboardziści, muzycy, i do tego aktorzy. Myślisz, że aktorzy oryginalnego dubbingu zechcą dla Ciebie pracować? A może masz już jakichś pomocników?
W: Jak tylko prawa będą wykupione, zacznę zbierać ekipę twórców. Pomocników nie mam, gdy,ż nikt nie wierzy, że cokolwiek mi się uda.

P: Zwracałeś się już ze swoim pomysłem  do kogoś związanemu z FiF lub Disneyem? Jak wyobrażasz sobie cały plan, t.j. jak by to wszystko wyglądało, gdyby udało Ci się wykupić prawa do serialu?

W: Tak, zwracałem się do twórców FiF, jeśli się uda, będziemy kontynuować i starać się, by FiF było tak jak zawsze interesujące dla widza.

P: Masz jakiekolwiek doświadczenie w tworzeniu seriali animowanych lub w podobnej pracy? Jakim elementem tego trudnego procesu osobiście zamierzasz się zająć?

W: Doświadczenia oczywiście nie mam zbyt wiele, będę scenarzystą.

P: Kto będzie wymyślać pomysły na odcinki? Zamierzasz zwracać się do przyjaciół-fanów i prosić ich, by wymyślali fabułę? Na jakim kanale chcesz pokazywać „nowego” „Fineasza i Ferba”?

W: Raczej sam będę wymyślać fabułę, a jeśli pomysły będą się kończyć, to zwrócę się o pomoc do fanów FiF. Na kanale Disneya.

P: Jeśli miałbyś możliwość już teraz zmienić coś w obecnej wersji „Fineasza i Ferba”, co byś dodał/usunął z serialu?

W: Nie zmieniłbym niczego szczególnie.

P: Co lub kto najbardziej Ci się podoba w FiF?


W: Lubię Fineasza i ekipę.

P: Czy Twoja wersja FiF będzie się odróżniać od oryginału? Jeśli tak, w czym będzie różnica? Ponieważ myślę, że wielu spodobała się oryginalna fabuła i styl rysunku, i większość fanów nie chciałaby znaczących zmian.

W: Różnica będzie w tym, że w 5. sezonie bohaterowie będą raczej dorośli, ale jeszcze nie postanowiłem tego.

P: Jak myślisz, czy poziom FiF spadł przed te wszystkie lata? Wielu uważa, że 4-ty sezon jest najgorszy ze wszystkich. Zgadzasz się z tym?


W: Uważam, że tak – ratingi obniżyły się, lecz nieznacznie, lecz 4-ty sezon nie jest taki zły, jak mówią. Według sond, 4-ty sezon był najbardziej oczekiwanym ze wszystkich.

P: Czym się zajmujesz w życiu prywatnym? Powiedz coś o sobie, o swoim wieku, pochodzeniu...


W: W życiu prywatnym uczę się na montera radio-elektro aparatury i mikroukładów, o sobie nie ma co szczególnie opowiadać, wiek – 16 lat. Tak tak, 16!

W tej chwili pewnie myślisz: „nic mu się nie uda, to dzieciak”, lecz to nie tak – zwracałem się do adwokatów, mogę spokojnie kontynuować FiF.

P: Na koniec, chciałbym życzyć Ci sukcesu w realizacji Twojego celu i pozdrowić Cię! Dziękuję za rozmowę dla polskich fanów!

W: Co mogę powiedzieć polskim fanom? Tylko jedno – niech kontynuują oglądanie FiF i mam nadzieję, że gdy będę go kontynuował, spodoba im się.

45 komentarzy:

  1. Co można napisać - chłopak ma ambicje, a jego pomysł wbrew pozorom nie jest niewykonalny. Mam nadzieję, że o Wiktorze jeszcze usłyszymy :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moywacja,checi,poparcie super. Masz może probke jego umiejetnosci?

      Usuń
    2. Zapytałem go, czy ma jakieś szkice scenariuszy i poprosiłem o ew. przesłanie.

      Usuń
    3. Kot w worku.. Czekam na konkrety.

      Usuń
    4. Mówi, że miał projekt jednego scenariusza, ale zgubił pendrive. Pewnie niebawem coś stworzy.

      Usuń
    5. Cos nie ufam ruskim! ;) No ale powiedzmy ze mimo sceptycyzmu czekam na te jego dzieła :p

      Usuń
  2. To by na prawdę było bardzo ciekawe, ale wciąż sądzę, że FiF nie skończy się po 4 sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem co do tego taka pewna. ;)
    Wg mnie Wiktor ma duze szanse na powodzenie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie by było, jakby mu się udało, bo wątpię, żeby Dan i Swampy zrobili 5. sezon, a serialowi przydałaby się odrobina świeżości i nowa "fajność", której zaczyna brakować w 4. sezonie...

      Usuń
    2. Na serio ludzie co wy macie z tym koncem FiF?! Swampy zapewniał, że seria nie kończy się po 4 sezonie, ale po raz pierwszy będzie miała chwilową przerwę (na zebranie ekipy i napływ pomysłów).

      Usuń
    3. No tak, a ty zawsze wierzysz twórcom :D

      Usuń
    4. To po prostu ma sens...

      Usuń
  4. To wy tacy fani jesteście, że nie ufacie twórcom? ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest trochę przesłanek, że nie będzie 5. sezonu.

      Usuń
    2. No patrz pan, jestem patriota, a nie ufam reprezentantom mojego kraju (politykom, z paroma wyjątkami) Można? Można! :D

      Usuń
    3. Hmmm... Producenci serialu animowanego i politycy mają ze sobą mnóstwo wspólnego ;)

      Usuń
    4. Oj, to tylko przykład. Jedni i drudzy sa gotowi klamac dla kasy. Generalnie robia wszytsko aby mieć jak najwięcej pieniędzy. Obczaj sobie co odwalal George Lucas :)

      Usuń
    5. Oj tam wiesz o co mi chodziło ;p Ja nie potrafiłbym być fanem, który czytając jakąś informację od twórców o swoim serialu zastanawiałby się czy to jest prawda zamiast się cieszyć xd Jak dla mnie nie ufać twórcom to także wierzyć, że nie spełnią moich oczekiwań.

      Usuń
    6. Sorry stary(a), ale Piotr ma rację, mówiąc, że istnieją przesłanki, że nie będzie 5. sezonu. Twórcy NIE potwierdzili, że zrobią kolejny sezon. Biorąc pod uwagę to, że spada oglądalność (zresztą się nie dziwię, 4. sezon jest spk, ale poprzednie 3 były DUŻO lepsze i sporo osób jest tego lub podobnego zdania), nie zdziwiłbym się, gdyby zrezygnowali. Trzeba wiedzieć, kiedy przyjdzie czas, aby coś skończyć. Benedykt XVI wiedział i przeszedł na emeryturę, gdy uznał, że już czas ustąpić. Dużo ludzi go krytykowało, najlepsze, że głównie ci, którzy nie mają zielonego pojęcia, o czym mówią, nie znają się na tym kompletnie i chcą robić tylko szum. Ksiądz na religii w liceum uczulał nas na to. Sorry za offtop, ale chodziło o to, żeby pokazać, że robienie czegoś dalej na siłę, kiedy już czegoś jest dość, nie ma sensu. Mam wrażenie, że większość tych ostatnich odcinków jest robiona na siłę. Żeby nie było, kocham FiF i uwielbiam wszystkie odcinki (nie ma ani jednego, którego bym nie lubił) i jak będzie 5. sezon też będę oglądał i 4. sezon też lubię, ale jednak DUŻO mniej niż pierwsze 3 :) Nie jest takie pewne, czy będzie ten kolejny sezon :P

      Usuń
    7. ,,Jak dla mnie nie ufać twórcom to także wierzyć, że nie spełnią moich oczekiwań." A skad wiesz, ze spelnia? :D Do Ojciec Ptaka: Amen! + swietny przykład z Benedyktem :)

      Usuń
    8. Jasne, że świetny :D. A dla FiF byłoby chyba lepiej, jakby go zakończyli, albo właśnie jakby serial przeszedł pod opiekę kogoś, kto ma pomysły na odcinki.

      Usuń
    9. @ AudiDodge Fan: HAHAHAHAHAHA :D Benedykt zawsze mi przychodzi na myśl w takich sytuacjach, kiedy mówi się, że najwyższy czas już coś zakończyć :) Fajny ksiądz uczył nas religii i mówił nam mądre rzeczy ;) Hej, a tego "Ojca Ptaka" to wziąłeś z przetłumaczenia mojej nazwy użytkownika, czy może z mojego bloga? :)

      Usuń
    10. Tlumaczenie, no proszę masz bloga! :D Obczaje :)

      Usuń
    11. Co do 4 sezonu to macie rację. Niedawno wróciłem do FiF i miałem do nadrobienia tylko 4 sezon. Odcinki są o wiele mniej ciekawe i oryginalne niż w pierwszych 3 sezonach :/

      Usuń
    12. Ale ja wątpię, że Wiktorowi się uda, mimo iż bardzo bym tego chciał :(

      Usuń
  5. Ale macie fascynacje z tym Wiktorem xD Ludzie! Chlopak chce cos osiagnac, ale nie mamy o nim zadnych danych, oprocz dobrego słowa Piotrka! Nie przesadzacie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie Wiktor nic konkretnego nie zrobił, jeśli chodzi o scenariusze, ale oczywiście jak tylko coś zrobi, to postaram się to zdobyć, przetłumaczyć i wrzucić.

      Usuń
    2. Nie rozumiem czemu dajesz mu az tak duzy kredyt zaufania...

      Usuń
    3. Ależ ja mu nic nie daję, zdaję sobie sprawę, że jego pomysł może nie wypalić, ale po prostu liczę na niego, spodobała mi się idea kontynuowania FiF po jego ewentualnym zakończeniu, a chłopak widzę że przemyślał sprawę, nie jest to dla niego jakaś zajawka czy faza (mam nadzieję). Wiem, że to wydaje się nierealne, ale (teraz ja użyję przykładu religijnego), ale przecież nasza wiara katolicka też jest na rozum nie do ogarnięcia, ale o to właśnie w niej chodzi i mimo to ją (ponownie mam nadzieję) wyznajemy.

      Usuń
    4. Tez jestem katolikiem, chyba nawet radykalnym na dzisiejsze standardy :) Po prostu nie pokładam wiary w sprawy malej wagi + Mowie tylko, ze zapal to jedno, kiedy zderzy się, ze sciana pracy raczej mu się to odwidzi, no ale, powodzenia i się za niego pomodlę, mimo to ja nie licze na jego projekt ;)

      Usuń
    5. Ja też jestem katolikiem :) Możesz mieć trochę racji z tym słomianym zapałem, bo przecież każdy sobie może powiedzieć: "Chcę kontynuować FiF" i co z tego? To bardzo trudny do zrealizowania pomysł. Ale nigdy nie wiadomo ;) A w ogóle to zaglądałeś na tego mojego bloga? Bo mam ostatnio trochę nowych wyświetleń o.O

      Usuń
    6. Jakiego bloga? Podaj link.

      Usuń
    7. http://wyznawcynostradamusa.blogspot.com/
      Ale ten blog nie ma nic wspólnego z "Fineaszem i Ferbem", skupia się na niebezpiecznej sekcie czczącej chaos oraz na tzw. Wrogach Chaosu, którzy walczą o dobro ogółu. Przeprowadzam badania na ten temat, wyniki badań zamieszczane są na tym blogu.

      Usuń
    8. Sekt jest bardzo dużo, wlasciwie żadna nie ejst w stanie zrobić nic znaczącego, teoretycznie :D

      Usuń
    9. Ci mogą, gdyż są bardzo niebezpieczni i potężni. Na szczęście istnieje trochę dobrych ludzi, którzy walczą przeciwko nim.

      Usuń
    10. Z sekt większe wpływy ma raczej Iluminati i Masoneria :)

      Usuń
    11. Wiesz, o tej akurat mało kto wie. To nie znaczy, że nie jest niebezpieczna. A w ogóle to Piotr nie ochrzani nas za offtop? :P

      Usuń
    12. Pytalem się o forum dla fanow FiF, nie ma, a jeżeli nie ma to niech się Piotrek cieszy, ze ma więcej postow na blogu! :D

      Usuń
    13. Nie mam sumienia przerywać dyskusji religijnej :D. Fajny ten Twój blog, Paweł.

      Usuń
    14. @ AudiDodge Fan : Chyba chodziło Ci o "więcej komentarzy na blogu" :P
      @ Piotr T : Dziękuję :) Badania nie poszły na marne! :D A jeszcze w tym miesiącu powinna być historia Nostradamusa, tego, którego czczą miłośnicy chaosu (nie tego historycznego) ;)

      Usuń
    15. Mam pytanie: sam wymyślasz te postaci, historie, te nazwy? Bo jeśli tak, to masz bujną wyobraźnię, mógłbyś pisać fajne książki :D. Podoba mi się Twój styl, w jakim piszesz, tak jakbyś (w pozytywnym sensie) miał swój własny świat.

      Usuń
    16. Bardzo dziękuję :) Wbrew pozorom historie te są prawdziwe, ale mało kto o nich wie :P Sposoby docierania do tych informacji są dość skomplikowane, a także objęte ścisłą tajemnicą, dlatego nie mogą zostać wyjawione. Mogę jedynie powiedzieć, że swojego czasu siostra mi trochę pomagała (ale teraz już jej się nie chce :D ), no i też koresponduję z dziewczynami walczącymi z chaosem :P

      Usuń
    17. Super by się czytało, jakbyś napisał coś bardziej zbliżonego do rzeczywistości, utrzymując przy tym swój styl pisania. Lubię, jak ktoś ma swój własny świat.

      Usuń
    18. Ależ to jest bardzo zbliżone do rzeczywistości :D Te dziewczyny są prawdziwe i dostarczają mi część informacji :P Reszta pochodzi z innych źródeł, które są jednak tajemne. Dowody na prawdziwość tych wszystkich osób i historii istnieją, ale są również tajemne :P

      Usuń

INFORMACJA NA TEMAT KOMENTARZY
Pole komentarzy wyświetla się jedynie w celach archiwalnych. Uczestnicy bloga nadal mają to okienko aktywne, ale wpisy i tak są kierowane do moderacji, którą nikt się nie zajmuje. Jest to jedyne sensowne ustawienie, pozwalające zachować dotychczasowe komentarze. Zgodnie z powyższym proszę NIE próbować dodawać nowych.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.