sobota, 30 sierpnia 2014

"Noc żywych farmaceutów", czyli kolejny crossover


Okazuje się, że w zapowiadanym na październik odcinku halloweenowym pojawią się postaci z filmu "Wysyp żywych trupów", znanego w oryginale jako "Shaun of the dead". To właśnie dlatego w "Nocy żywych farmaceutów" głosów użyczają Simon Pegg i Nick Frost, którzy wcielą się w swoich bohaterów z filmu - Shauna i Eda.

Nie wiem jeszcze, co mam na ten temat myśleć, bowiem "Wysypu żywych trupów" nie widziałem, aczkolwiek trzeba będzie to nadrobić, nim odcinek FiF trafi do widzów. Wydaje mi się jednak, że bohaterowie takiego filmu, będącego parodią horrorów, będą pasowali do serialu, jakim jest "Fineasz i Ferb".

Polscy fani natomiast doczekali się swojej premiery crossoveru z "Gwiezdnymi Wojnami", która miała miejsce dzisiaj rano na Disney XD. Jak wrażenia po odcinku? Zapraszam do komentowania!

Na koniec muszę wyrazić swoje zdumienie tym, jak bardzo "ożywiła" się na blogu sekcja fanfiction, prowadzona przez Martę :). Ostatni news, zawierający pierwszy rozdział nowego opowiadania "New world", przekroczył już liczbę 40 komentarzy! Miejmy nadzieję, że nie będę musiał rywalizować z Martą o uwagę czytelnika :). Co do fanfika, to mnie również bardzo się on spodobał i czekam na kontynuację, zwłaszcza, że obiecano mi wątek Finbelli :D. Pozdrawiam gorąco wszystkich czytelników bloga, i oczywiście Martę również,

Piotr.

64 komentarze:

  1. A ja nie mogłem oglądać, bo mnie nie było w domu od wczoraj :( Ale poza domem fajniej :D Będzie jakaś powtórka? Niby można w necie obejrzeć, ale w TV jest lepsza jakość xD A w ogóle to nie konkuruj z Martą - przecież oboje tworzycie bloga, Ty od strony kanonu, a ona od strony fandomu i dzięki temu blog jest jeszcze fajniejszy :) Współpracujcie, a nie konkurujcie ;) Super blog, naprawdę, jak rzadko który ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie będzie rywalizacji :). Mamy wspólny cel i do niego dażymy - zrzeszać fanów FiF w jednym miejscu.

      Co do powtórki to nie mam pojęcia... ja nawet nie mam Disney XD i wszystko muszę oglądać na necie... Odcinka jeszcze nie widziałem, może wieczorem.

      Usuń
    2. Dziwne może pytanie, ale myślisz, że z bloga korzysta więcej dzieci czy młodzieży i dorosłych? Bo ja mam wrażenie, że chyba tych drugich o.O A te fanfiki to chyba dla starszych będą, nie? :D Uważajmy, żeby nie zaszkodzić dzieciom :D

      Usuń
    3. Premiera byla o 9.30, a powtorka o 13.45. Mozesz zobaczyc czy bedzie jutro, ale wydaje mi sie, ze nie bedzie juz powtorki. Poprzednich premier nie powtarzali, wiec zostaje ci tyko net. ;)

      Usuń
    4. A dziś była o 9:00 :)

      Usuń
  2. Myślę, że nasi użytkownicy są w grupie starszej młodzieży, przynajmniej w większości. W różnych fandomach FiF spotyka się ludzi w różnym wieku, także dzieci, ale i dorosłych ludzi. Fanfiki są raczej dla starszych, choć zależy kto je pisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taa, tam na fanfiction.net to nawet te, które są oceniane jako K (czyli Kids) lub K+ są dużo poważniejsze niż fandom FiF :D Nie trzeba czytać T (Teens) ani M (Mature), żeby przeżyć coś więcej ;) Ja sam kiedyś czytałem takie super opowiadanie o Finbeli (lepsze niż AYA), które było chyba K+ Jak chcesz, to dam Ci linka, ale jest po angielsku ;)

      Usuń
    2. No możesz zapodać :).

      Usuń
    3. https://www.fanfiction.net/s/9239377/1/Must-Be-Love

      Usuń
  3. Dzieki za pozdro. ;D
    Szczerze mowiac sama jestem zdziwiona ze udalo mi sie wzbudzic zainteresowanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasciwie, gdyby nie ty to wogole bym nie zwrocil uwagi na sekcje fanfiction, dzięki! :)

      Usuń
    2. Nie ma za co. ;D Zrobilam to przypadkiem. ;p

      Usuń
    3. Wlasnie, jak długie opowiadanie zamierzasz napisac? :)

      Usuń
    4. Tak wlasciwie to nie wiem dokladnie. Na pewno skoncze przed premiera ,,Nocy zywych farmaceutow". To moge zagwarantowac. ;)

      Usuń
    5. Podziwiam Cię, że masz tyle siły, żeby wytrwale dawać fanom radość :D Tak trzymaj! :)

      Usuń
    6. Dzieki za wiare we mnie. ;D

      Usuń
    7. Chodzi o to, że doceniam to, że poświęcasz swój czas, aby uszczęśliwiać fanów. To bardzo szlachetne :)

      Usuń
    8. Bird, czytałem to opowiadanie co podeslales Piotrkowi, dobre! :D

      Usuń
    9. No wiem, że dobre ;) To dlatego je podesłałem :D (ale to nie ja je pisałem jakby co)

      Usuń
    10. Ja to mało znam opowiadań, ale jak chcesz to mogę Ci jeszcze coś polecić :)

      Usuń
    11. Jak masz cos fajnego to możesz podeslac ;)

      Usuń
    12. https://www.fanfiction.net/s/9358080/1/Alone-in-the-Dark
      Nie wiem, czy końcówka tego nie splugawi Ci tej kreskówki (bo coś kiedyś mówiłeś, że niektóre rzeczy zaburzają Ci odbiór bajki), ale nie jest to znowu takie "mocne", bo ten fanfik ma rating K (czyli jest akceptowalny nawet dla dzieci) :D

      Usuń
  4. Wiem, ze offtop ale nie ma lepszego miejsca aby się wypowiedzieć. Obejrzalem FiF:SW i... to było slabe, na prawde slabe :( Faktycznie tworcy już nie maja pomysłu na serial, co gorsza (dla mnie) wygląda na to ze powstanie 2 taki odcinek. Watki były krótkie i przewidywalne, zbyt dużo nawiazan do oryginalnego filmu, zbyt szybko i efekciarsko. Po prostu nie ma tutaj ,,tego czegos" co było w innych odcinkach. Jeżeli taka wartość będą miały odcinki tego serialu w przyszlosci to chyba produkt oficjalny sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj mnie sie tam podobalo. :)
    Najbardziej rozwalil mnie tekst Fineasza kiedy siedzieli w statku Izabeli. Pamietacie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden mocny moment to za mało. Widzialem przez tym odcinkiem SW odcinek 2 pierwszego seoznu i faktycznie, dla mnie ta bajka nie ma już większego sensu. Czekam tylko na ,,Noc Zywego Farmaceuty" i polskojezyczna wersje AYA, potem watpie aby cos mnie ruszylo :( Wygladana na to, ze zostaną mi fanfiki, a później... chyba dam sobie spokoj z tym serialem. Wroce do The Walking Dead i Breaking Bad.

      Usuń
    2. Zadna pasja nie jest wieczna. ;)
      Znam takiego kolesia, ktory po 5 latach ogladania i pisania fanfiku o serialu w koncu sie wypalil... Pewnie mnie tez to czeka. A raczej wszystkich. ;)

      Usuń
    3. To nie zainteresowanie mi się wypala, tylko tworcy którzy zamiast zabic legendę lub oddac w inne rece, niczym pies ogrodnika tworza slaba, na prawde slaba sieczkę z czegos, co dawniej było dla mnie genialne. Wg. mnie proces trwa od 4 sezonu. To wszystko stało się ,,na sile",a kiedyś było zupełnie naturalne :(

      Usuń
    4. No racja. Jakos w poprzednich seriach tworcom udawalo sie przedstawiac kolejne odcinki bardziej humorystycznie niz teraz. Pewnie po prostu brakuje im pomyslow. :/

      Usuń
    5. No tez tak mowie. Niczym oddac to w lapy swiezych ludzi to wola katować nas swoja pustka w glowie :( Mowilem ze produkt oficjalny jest slaby) Wiec... Kiedy kolejny rozdzial twojego fanfika? :3

      Usuń
    6. Postaram sie nadac go w czwartek, ale jeszcze nie wiem... Probuje jeszcze przerobic rozdzialy dodajac watek Dundersztyca i Pepe, bo nie napisalam w pierwszej wersji ani slowa. ;)

      Usuń
    7. Wiem. ;)
      Tylko ze przerabiam te rozdzialy specjalnie dla was, bo pojawily sie komki na ten temat. Na poczatku wcale nie planowalam dodawac ich watku.

      Usuń
    8. Mnie w "Fineasz i Ferb Star Wars" się spodobało już na początku serialu, jak jeden z wojowników Imperium oglądał kobiety na komputerze. I po chwili jak ich statek zaczął gwałtownie skręcać, komputery zaczęły się staczać, to ten wojownik krzyczy "nie nie, zapisz na dysku zapisz na dysku". Haha, to było mega :D

      Usuń
    9. Ty wiesz, że on jest zboczony? :D

      Usuń
    10. Hehe. A skąd wiesz jak ten wojownik Imperium wyglądał pod maską. Może wcale nie był człowiekiem tylko podobny do tej kobiety :P

      Usuń
    11. Możliwe. Ale on miał ciało człowieka.

      Usuń
    12. To teraz moja opinia, bo w końcu obejrzałem:

      Odcinek dobry, fajnie się oglądało momenty z oryginalnego SW razem z równoległą historią. Można odnieść wrażenie, że w czasie GW naprawdę działa się ta historia z Fineaszem i resztą. Chyba po raz pierwszy Fineasz wspomina, że on i Izabela mogliby być parę, choć to tylko równoległa rzeczywistość. Wydaje mi się, że postać Izy trochę przekombinowana, za bardzo zrobili z niej takiego "badassa", ale to, jak nazywała Fineasza wieśniakiem, było niezłe :D. Oczywiście zakończenie nie mogło być inne, jak tylko nawrócenie Fretki oraz B&B, powrót Izabeli, i pokonanie Dundersztyca, który jednak "wróci w sequelu". Naprawdę fajnie pomyślany odcinek, piosenki nawet niezłe, najlepsza finałowa. Świetna scena z Izabelą i Hanem, teraz już wiem, kto go skłonił do powrotu do rebeliantów :D. W ogóle od teraz nie ma dla mnie już innej rzeczywistości GW, jak ta z udziałem Fineasza i Ferba, tylko tego nie pokazano w filmach :D. Ale to było!!!

      xD

      Co do tego gościa od gołych bab, to faktycznie to chyba było trochę "za mocne" na FiF. Pomińmy już wątek gatunkowy, ale sam fakt takiej sceny...

      Także za każdym razem, gdy będziecie oglądać GW, pamiętajcie: tam równolegle działa się inna (fajniejsza) historia!

      Usuń
    13. Do AudiDodge Fana:

      Nie ma co ściemniać, że serial jest tak samo fajny, jak kiedyś. Oczywiście, że nie jest. Dlatego chyba jego zakończenie będzie najlepszym, co jest do zrobienia. Ale odcinek o GW nie jest słaby. Moim zdaniem to właśnie crossovery i odcinki specjalne jeszcze jakoś ratują drętwą atmosferę 4. sezonu. Uważam, że łączenie FiF z innymi uniwersami jest dobrym pomysłem. Jeszcze kiedyś, w okresie największej fascynacji tą bajką, doszedłem do wniosku, że jest ona tak świetna, że nawet crossover z Teletubisiami i Bobem Budowniczym byłby czymś tak rewelacyjnym... w końcu to FiF! A te odcinki łączone są na świetnym poziomie! Z jednej strony wcielają elementy danego uniwersum, a z drugiej zostają przy humorze i wątkach ze swojego serialu. Mnie osobiście urzekło przedstawienie FiF jako paralelnej historii dla oryginału. A że wielkim fanem GW nie jestem, to wersja z FiF jest dla mnie rzecz jasna fajniejsza :). Masz prawo do swojej opinii, ale uważam, że w kiepskim sezonie 4. to właśnie crossovery są najlepszymi odcinkami, jeśli nie jedynymi dobrymi. Może poza AYA i odliczania klipowego nr 2, ale to odcinki specjalne (one też ratują), a z "normalnych" odcinków 4. sezonu jedynym dobrym są urodziny Izabeli.

      Do Marty:

      Tekst Fineasza w statku Izy fajny :).

      Usuń
    14. Mi sie tam najbardziej podobala piosenka poczatkowa. ,,Kochamy Tatooine'' jest super! W ogole rzadko sie zdarza zeby razem spiewali piosenke, co nie? Jedyna ktora mi wpada do glowy to ta z odcinka ,,Ogrodkowe spa'' czy jakos tak. A i jedna z pelnometrazowego filmu ,,Lato''. Troche nie za malo? Powinni we dwoch wiecej spiewac. ;)

      Usuń
    15. To znaczy takich piosenek, gdzie obaj bracia śpiewali, było dość sporo, ale z reguły Ferb miał tam pojedyncze linijki, albo wtrącał jakieś "baby baby baby", czy "kocham kocham kocham". Ogólnie mało jest odcinków, w których wszystkie utwory są piosenkami bohaterów, a nie śpiewane w tle.

      I popełniłem błąd, sądząc, że po raz pierwszy Fineasz interesuje się Izą - taki przypadek mieliśmy już w "Dynastii Dunów", ale to kolejny odcinek alternatywny. Prawdziwy Fineasz NIGDY nie przejawiał sam z siebie uczuć do Izy.

      Usuń
    16. Oprocz przyjazni i przywiazania oczywiscie. ;)

      Usuń
    17. No wiadomo co miałem na myśli :).

      Usuń
    18. No niestety ten 4. sezon jest dużo gorszy od poprzednich, ale niektóre odcinki ma naprawdę fajne. Akurat Star Wars był bardzo dobry :) Mnie się dużo bardziej podobał niż "Fineasz i Ferb ratują lato".

      Usuń
  6. To twoje opowiadanie, nie zmieniaj go jeśli nie chcesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ze uznalam ze to bedzie dobre urozmaicenie jednej perspektywy. ;) Tylko zastanawiam sie czy ujawnic Pepe czy nie.

      Usuń
  7. A może niech nie bedzie agentem? Nie trzeba będzie wtracac Monograma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie... bohaterowie beda w takim stanie jak w 2 wymiarze, wiec beda miec dowodztwo... Ale moge przeciez napisac ze dziobak zrezygnowal ze sluzby jako agent OBFS.

      Usuń
    2. Monogram to kretyn, więc nie zdziwiłbym się, gdyby Pepe wolał działać na własną rękę.

      Usuń
  8. Aby nie narazac chlopcow, masz wytlumaczenie! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogloby byc takie wytlumaczenie gdyby oni nie mieli wlasnych treningow i misji. Uuups, chyba za duzo zdradzam. ;p

      Usuń
    2. Za dużo :( Swoja droga, może wartoby udostepnic wszystkie rozdzialy naraz? :)

      Usuń
    3. Niestety jestem w trakcie przerabiania, wiec musialbys troche dluzej poczekac. ;)

      Usuń
  9. Zalezy ile to trochę wynosi. W sumie, lubie czytac książki od początku do końca ,,na raz" :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troche dluzej to... chyba tydzien albo wiecej. Niestety teraz nie mam tyle czasu co wczesniej bo musze tez skupic sie na szkole. ;)

      Usuń
    2. To oczywiste :3 Wiesz, chyba jestem za tym aby poczekać :3

      Usuń
    3. Jak chcesz. ;)
      Moze wstawie dzisiaj nowy wpis? Jeszcze zobacze, ale jakby co ukaze sie ok. 21.

      Usuń
    4. Eee tam, napisz wszystko od razu :)

      Usuń
  10. Lepiej będzie mi się czytalo w calosci, niż poszatkowana na części ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzilo mi o notke z czyims opowiadaniem. ;p

      Usuń
    2. Aaaa, wybacz, nie zrozumialem xD Pewnie, pisz! :D

      Usuń
    3. Wszystko ładnie pięknie, ale zwracam się do Was z prośbą o niepisanie nie na temat, od tego jest Twój dział, Marto :). Z pozdrowieniami i bez spiny :D.

      Usuń
    4. Probowalem ale Marta nie zwracala uwagi, wiec zwyczajnie pisze pod tym postem który jest najnowszy ;)

      Usuń
    5. W porzadku sorry. Juz nie bede pisac o swoim dziale w twoim. ;p

      Usuń
    6. Przynajmniej Twój post pobił rekord komentarzy, Piotrze :) (chyba)

      Usuń

INFORMACJA NA TEMAT KOMENTARZY
Pole komentarzy wyświetla się jedynie w celach archiwalnych. Uczestnicy bloga nadal mają to okienko aktywne, ale wpisy i tak są kierowane do moderacji, którą nikt się nie zajmuje. Jest to jedyne sensowne ustawienie, pozwalające zachować dotychczasowe komentarze. Zgodnie z powyższym proszę NIE próbować dodawać nowych.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.